Zdraví

S cvičením nečekejte až na Nový rok! Ve fitness Praha můžete cvičit celoročně!

Hubnutí a zlepšení kondičky nenechávejte až na Nový rok! Víte, jak to je? Čím více nadbytečných kil budete chtít shodit, tím hůře to půjde, a tím více se zapotíte! 

Člověk by se měl hýbat, o tom není debat. Jednadvacáté století si už vysloužilo přezdívku století sedících lidí. Sedavý způsob života si na nás samozřejmě vybírá svou daň. Trpíme nadváhou až obezitou, sužují nás kardiovaskulární problémy i bolesti pohybového aparátu. Výčet zdravotních neduhů úzce související s nedostatkem pohybu jako takovým je ovšem mnohem delší. Co z toho vyplývá? Že bychom se měli začít hýbat. Čím dříve, tím lépe.

Hýbejte se!

Pravidelný pohyb je pro zdraví klíčový. Choďte na dlouhé procházky, jezděte na kole, plavte, běhejte, vězte, že každý pohyb se počítá. Pohybová aktivita by vás v každém případě měla bavit. Jste-li samotář, začněte rychlou chůzí v parku. A postupně zrychlujte. Vyhovuje-li vám cvičení v kolektivu, vyzkoušejte nějaké skupinové cvičení poblíž vašeho bydliště. Aerobic, bosu, zumbu, pilates, nebo jógu.

Začněte posilovat!

Spousta lidí dělá chybu v tom, že se zaměřují apriori na hubnutí. Změní svůj jídelníček, vyřadí z něj cukry, tuky a bílou mouku a kila jdou dolů. To ale nestačí. Při hubnutí dochází i k ochabování svalstva, které je pak třeba posílit. Ideálně pod dohledem profesionálního trenéra.

Nechte si vypracovat individuální tréninkový plán

Vyberte si proto nějaké fitness centrum (ideálně poblíž svého domova či zaměstnání) a objednejte si hodinu s trenérem. Ten vás vyzpovídá, změří, zváží a navrhne individuální výživový a tréninkový plán. Ty totiž jdou ruku v ruce. A také vás naučí cvičit na jednotlivých posilovacích strojích. Na nich si totiž nevědomky můžete i ublížit. Právě správnost vykonávání posilovacích cvičení je spolu s jejich počtem a opakováním klíčová k tomu, aby cvičení bylo efektivní a přineslo výsledky. Špičkové fitness trenéry najdete například v Kentoya fitness na Praze 10 (na internetu hledejte pod odkazem fitness Praha).

Nezapomeňte na odpočinek a relaxaci

Při cvičení je ovšem důležitá i role dostatečného odpočinku. Svalům, obzvláště pokud začínáte, musíte dát šanci se také zregenerovat. Po cvičení je třeba je prohřát a uvolnit, ať již v příjemně vyhřátém bazénu nebo v soláriu.

Abyste se nespálili

Hledáte-li solárium v Praze, vyberte si takové, kde k opalování přistupují nadmíru zodpovědně. Nejenže pravidelně vyměňují UV trubice, ale pomohou vám také vybrat typ solária vhodný právě pro váš fototyp i zvolit intenzitu opalování. A doporučí vhodnou solární kosmetiku. I v soláriu se totiž můžete spálit! To však v Kentoya fitness nehrozí!

Mohlo by zaujmout...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

19 − fifteen =